تولید کننده و فروش انواع تجهیزات ورزشی، باشگاهی و خانگی

آب استخوان و تاثیر آن بر بدنسازی

آب استخوان و تاثیر آن بر بدنسازی

آب استخوان و تاثیر آن بر بدنسازی

 

خلاصه سریع

  • آبگوشت استخوان یک مایع بسیار مغذی است که از استخوان ها و بافت های همبند اطراف آن ساخته شده و از منابع مختلف گوشت تهیه می شود.
  • مزایای مصرف آبگوشت استخوان شامل بهبود سلامت عضلات، مفاصل، قلب و روده است
  • آب استخوان را می توان در خانه تهیه کرد یا می توانید پودرهای از پیش ساخته شده را خریداری کنید
  • می توان آن را در هر زمانی از روز مصرف کرد

به طور مداوم روندها و تغییرات جدیدی در صنعت سلامت و مکمل در حال رخ دادن است.  در آشپزی سنتی، مردم اغلب از آب استخوان به عنوان یک مایه خوشمزه استفاده می کنند. در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که آیا این فقط یک روند، یک ماده غذایی اصلی است و چقدر ممکن است در رژیم غذایی شما مفید باشد.

آبگوشت استخوان چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، آبگوشت استخوان مایعی است که عمدتاً از استخوان ها و بافت همبند اطراف آن ساخته می شود. معمولاً از منابع مختلف گوشت مانند گوشت گاو، گوشت خوک یا مرغ تهیه می شود. آبگوشت استخوان ساده، آماده سازی آسان است و فواید مثبت مختلفی برای بدن دارد.

آّب استخوان

فواید آبگوشت استخوان

آب استخوان و تاثیر آن بر بدنسازی. آب استخوان می تواند یک جزء اصلی در تغذیه بدن شما باشد. آبگوشت استخوان حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که طیف وسیعی از فواید را ارائه می دهد. مملو از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و منیزیم است که برای عملکرد بدن شما به ویژه با توجه به سلامت استخوان و مفاصل بسیار مهم هستند. آب استخوان حاوی کلاژن و ژلاتین بالایی است که می تواند به ویژه سلامت پوست را مانند خاصیت ارتجاعی، رطوبت آن بهبود بخشد و تکثیر پوست را تقویت کند. به دلیل محتوای کلاژن بالا، این یکی از دلایل اصلی مفید بودن آن برای سلامت استخوان و مفاصل است.

مهمتر از آن، آب استخوان نقش مهمی در عضلات، التهاب و عملکرد فیزیکی دارد. آبگوشت استخوان از مقدار زیادی گلیسین تشکیل شده است که برای انتقال اکسیژن در سراسر خون و بافت ماهیچه ای عمل می کند. گلایسین همچنین به افزایش سطح کراتین کمک می کند که می تواند منجر به افزایش ظرفیت ورزش بی هوازی و تحریک ترشح هورمون رشد انسانی (HGH) شود که ممکن است ترمیم عضلات را افزایش دهد. آدنوزین تری فسفات (ATP) شکل شیمیایی انرژی در بدن است که می تواند برای انجام کار استفاده شود. فسفر برای تشکیل این ترکیب مورد نیاز است و ATP نمی تواند از نظر بیولوژیکی فعال باشد مگر اینکه به یون منیزیم متصل شود. نشان داده شده است که کمبود مواد مغذی فسفر باعث کاهش عملکرد عضلات می شود. هم فسفر و هم منیزیم در آب استخوان به مقدار کم وجود دارد.

 

همچنین بخوانید : دستگاه بدنسازی خانگی

 

آب استخوان برای ورزشکاران

اطمینان از مراقبت از بدن شما برای به دست آوردن نتایج مثبت بسیار مهم است. آبگوشت استخوان از گلوتامین تشکیل شده است – یک اسید آمینه ضروری مشروط که برای محافظت از سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت شناخته شده است. برای ورزشکارانی که به طور منظم ورزش می کنند، گلوتامین به حفظ عملکرد و افزایش ریکاوری کمک می کند. این یک اسید آمینه حیاتی است که به ما کمک می کند انرژی را حفظ کنیم و مواد مغذی را به سلول های سراسر بدن ارسال می کند. این یکپارچگی ماهیچه ها و بافت ها را بهبود می بخشد و باعث بهبود منظم می شود.

دوز آبگوشت استخوان و چه زمانی مصرف شود؟

لزوماً دوز توصیه شده برای آبگوشت استخوان وجود ندارد. در واقع، این ماده ای است که مملو از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. برای حداکثر سود، بهتر است آب استخوان را در ابتدای روز با معده خالی مصرف کنید.

آبگوشت استخوان کتو

آبگوشت استخوان یک نوشیدنی رژیمی عالی است به ویژه برای کسانی که رژیم کتو دارند. می تواند به جلوگیری از آنفولانزای کتو کمک کند و حاوی تمام الکترولیت های ضروری برای دوباره سازی بدن است. هنگامی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، اکثر سبزیجات نشاسته ای حاوی منابع اصلی الکترولیت ها را حذف می کنید و مصرف آب استخوان به حفظ تعادل الکترولیت کمک می کند.

درشت مغذی‌های موجود در آبگوشت استخوان نیز. به خوبی با مصرف روزانه توصیه شده مطابقت دارند، بنابراین کالری بیش از حد از کالری دریافت نمی‌کنید.

 

 

عوارض جانبی و ایمنی

در حالی که آب استخوان بی خطر و سرشار از مواد معدنی ضروری است، درصد کمی از افراد ممکن است علائم منفی مانند سردرد، مشکلات گوارشی، افزایش ضربان قلب یا درد عضلانی را تجربه کنند. بنابراین، اگر هر یک از این علائم را دارید، ممکن است این آبگوشت برای شما مناسب نباشد و مصرف را قطع کنید. به طور کلی، مصرف آب استخوان برای اکثر افراد بی خطر است و به عنوان یک عامل سم زدایی عالی عمل می کند که کالری کمی دارد.

 

مکمل های آبگوشت استخوان 

آب استخوان و تاثیر آن بر بدنسازی. شرکت‌های زیادی وجود دارند که پودرهای آب استخوان را عرضه می‌کنند که به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا آب استخوان خود را در حال حرکت تهیه کنند

در مجموع، آبگوشت استخوان یک انتخاب رژیم غذایی سالم همه کاره است که برای همه افراد به ویژه برای کسانی که رژیم کتوژنیک دارند مناسب است. آبگوشت استخوان مملو از مواد مغذی و مواد معدنی در دسترس است که برای سلامت استخوان، مفاصل، قلب، روده و پوست مفید است. آب استخوان نیز کالری نسبتاً کمی دارد اما دارای مواد معدنی ضروری است که بسیاری از ما به آن نیاز داریم. این گوهر کوچکی است که ارزش افزودن به رژیم روزانه خود را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت آکسایا

جهت دسترسی به حساب کاربری خود وارد شوید