تولید کننده و فروش انواع تجهیزات ورزشی، باشگاهی و خانگی

انواع دستگاه بدنسازی

انواع دستگاه بدنسازی

انواع دستگاه بدنسازی

انواع دستگاه بدنسازی بر اساس نوع طراحی و ساختار آن ها و همچنین کاربردی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم بندی میشوند.

دستگاه بدنسازی با قابلیت ساپورت اکثر حرکت های بدنسازی به صورت نیمه حرفه ای به ابعاد و فضایی کوچک. با قابلیت استفاده در منزل که به دستگاه های هوم جیم یا خانگی معروف هستند.

در طرف دیگر مجموعه دستگاه هایی که برای هر حرکت، دستگاهی خاص را در اختیار مخاطب خود قرار میدهند. به قول معروف برای هر حرکت به صورت تخصصی طراحی و تولید شده اند.

دسته ای دیگر که به صورت مکمل دو نوع بالا ایفای نقش کرده و حتی به خودی خود قابلیت ساخت یک باشگاه کوچک را دارند.

در این مقاله سعی بر توضیح انواع مختلف دستگاه های بدنسازی را داریم

 

دستگاه بدنسازی خانگی

آیا تا به حال رویای باشگاه خانگی خود را داشته اید؟ آیا راحتی ورزش در فضای خصوصی شما، تنبلی طولانی مدت را از بین می برد و بهانه ای برای ورزش نکردن ایجاد می کند؟

صرفه جویی در زمان و حفظ حریم خصوصی از مزایای اصلی یک باشگاه ورزشی خانگی است.

ورزش نباید نیم ساعت یا یک ساعت طول بکشد. گاهی اوقات 10 یا 15 دقیقه وقت دارید. می‌تواند صبح زود باشد یا زمانی که شام را در بخارپز می‌گذارید و یک تمرین کوتاه انجام می‌دهید.

در نظر داشته باشید که کجا و چگونه سالن بدنسازی خانگی خود را راه اندازی می کنید، کلیدی است برای اینکه چگونه و در چه زمانی ورزش کنید.

دستگاه هایی با کمترین جای ممکن که بیشترین حرکات موجود را در اختیار شما قرار میدهند.قابلیت نصب در انواع فضا های مختلف را دارند و شمارا از مزیت های بسیاری همچوم حریم خصوصی و تمرین در کنار خانواده را برخوردارید میشوید.

به این دسته از دستگاه های بدنسازی، دستگاه بدنسازی خانگی یا هوم جیم گفته میشود. قیمت نسبتا بالای این سری دستگاه ها شمارا از خرید این نوع دلسرد میکند.

ولی زمانی که به مزیت های فراوان این هوم جیم نگاه میکنید دیگر قیمت نسبتا بالا به چشمتان نمی آید.

مقر سیمکش خانگی

انواع دستگاه بدنسازی باشگاهی

حفظ یک برنامه تمرینی بدون داشتن تجهیزات مناسب باشگاهی دشوار است. ویژگی‌ها و عملکردهایی که با تجهیزات باشگاهی ارائه می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و انگیزه شما را برای دستیابی به اهداف تناسب اندام حفظ کنید. بنابراین، مطمئن شوید که بهترین تجهیزات تناسب اندام را برای به دست آوردن سلامتی و بهبود آمادگی جسمانی کلی انتخاب کرده اید.

بهترین بخش در مورد تجهیزات بدنسازی این است که می توانید تمرینات مختلفی را انجام دهید که به کارکردن قسمت های مختلف بدن شما کمک می کند. افراد مبتلا به پوکی استخوان می توانند تمرینات وزنه برداری را به جلسات تمرینی خود اضافه کنند. یا حتی از انواع مختلف دوچرخه های ورزشی برای تقویت عضلات خود استفاده کنید.

به طور کلی دستگاه بدنسازی باشگاهی به دو نوع دستگاه بدنسازی وزنه آزاد و سیمکش تقسیم میشوند.هرکدام مزیت استفاده خود را دارند.

دستگاه بدنسازی سری سیمکش

 

سری سیمکش بدنسازی (cable) به نوعی از دستگاه گفته میشود که وزن وزنه ها از طریق کابل های تعبیه شده در دستگاه به اهرم فشارکه وظیفه انتقال فشار را دارد منتقل میشود.

کلید سالم و بدون چربی بودن، داشتن دامنه کامل حرکت از بالا به پایین است. و تمرینات دستگاه های کابلی بر حرکت کامل، روان و کنترل شده برای رشد کامل عضلانی تأکید دارند.

تمرینات کابلی استرس و تاثیر کمتری بر مفاصل، رباط‌ها و تاندون‌ها وارد می‌کند. این بدان معنی است که می توانید تمرینات را به آرامی، کارآمد و به طور مداوم انجام دهید. فرصتی عالی برای تمرکز واقعی روی عضلات و قرار دادن ذهن در جایی که بدن است.

مثلا با کابل کرانچ، می توانید حرکت را روی زانوهای خود، در حالت ایستاده، با استفاده از نیمکت یا در حالی که روی زمین دراز کشیده اید، انجام دهید. این کار از فشار مضر به بقیه اجزای بدن مثل گردن جلوگیری میکند.

ساز و کار دستگاه با کابل هایی با کیفیت در درون دستگاه می باشد.

این مدل دستگاه ها با توجه به کم جا بودن و وزنه های سرخودی که دارند مورد توجه بدنسازان و باشگاه داران قرار گرفته اند.

در سری سیمکش بدنسازی دستگاه ها در دو نوع صندلی متحرک و صندلی ثابت تولید میشوند.

پروانه دوکاره

دستگاه بدنسازی سری وزنه آزاد

 

انواع دستگاه بدنسازی وزنه آزاد سری محبوب ورزشکاران بدنساز است.تعیین وزنه و فشار دستگاه فراتر از دستگاه های کابلی یکی از محبوب ترین ویژگی های این سری میباشد.

به علت استهلاک کم دستگاه طول عمر این سری بسیار بالا بوده و یکی از بهترین انتخاب ها برای باشگاه دارانی است که توقع زبادی از دستگاه های خود دارند.

این سری دستگاه ها با داشتن نوع طراحی خاص دارای بهترین فشار به عضله هدف هستند.

استحکام و استهلاک سری وزنه آزاد بسیار کمتر از سری کابلی است و نهایتا در طول سال ها استفاده نیاز به سرویس های دوره ای خواهد داشت.

پرس پا ریلی

نتیجه

با مزایا ، معایب و ویژگی های مدل های مختلف دستگاه بدنسازی آشنا شدیم.باید توجه داشته باشید که بر اساس نیاز و بودجه خود به سراغ سری های بدنسازی بروید.

استفاده ترکیبی از دو سری وزنه آزاد و سیمکش بدنسازی میتواند حال و هوای خاصی را به باشگاه شما بدهد. علاوه بر این ترکیب این دو مدل (تهیه تاپ ترین های هر سری) میتواند باشگاهی کامل را فراهم سازد.

میز و نیمکت بدنسازی را نمیتوان مستقیما در دسته دستگاه های بدنسازی قرار داد ولی به نوعی مجموع سری میز و نیمکت بدنسازی خود میتواند نقش یک باشگاه کوچک نیمه حرفه ای  بدنسازی را ایفا کند.

حتی میتوان با مجموع میز و نیمکت بدنسازی یک هوم جیم کوچک خوش قیمت را در منزل خود راه اندازی کنید.

سری های خانگی و باشگاهی هر کدام به نوبه خود دارای ویژگی ها ، معایب و مزایایی هستند. ما در این مقاله سعی کردیم به بهترین شکل انواع دستگاه بدنسازی را به صورت کلی توضیح دهیم.

در نظر داشته باشید کلمه باشگاهی به معنی با کیفیت بودن دستگاه ها نسبت به سری خانگی یا میزو نیمکت بدنسازی نیست.حتما در خرید خود به کیفیت دستگاه ها توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت آکسایا

جهت دسترسی به حساب کاربری خود وارد شوید